DK-5300 Kerteminde

Fællesspisning v/Beboerforeningen

Nødråb fra Rena

Så er Rena igen tovholder til fællesspisningens hjælperteam.

Men teamet mangler flere hjælpere

Jo flere vi er, jo hurtigere og sjovere går det og så kan man uden dårlig samvittighed hoppe over en gang i mellem.

Interesserede må gerne ringe til Rena på 27384902.

Det er jo også en oplagt mulighed for at møde sin nye nabo?-og komme ind i fællesskabet🙂

Referat møde 28-11-2018

Referat fra mødet, den 28.11.18

Tidspunkt/dato:

·          Der bliver Fællesspisning 8 gange i træk fra oktober til maj, første tirsdag i måneden, hvis muligt.

·          Datoer: 2019:   8.1. / 12.2. / 5.3. / 2.4. / 1.10 / 5.11. / 3.12. (Marianne afklarer med Forsamlingshuset om det er muligt)

·          Vi evaluerer til maj. I sommermånederne opstår der evt. en anden form for at spise sammen, fx udendørs på sportspladsen, spontan grillparty, på andres initiativ

·          Tidspunkt: 17.30, så der er tid nok til at betale og finde en plads, inden spisning ca. kl. 18.

Betaling/finanser:

·          60.-/40.- virker til at være en rimelig pris og erfaringen viser, at det kører rundt.

·          Tilmeldings- og betalingsform ser ud til at virke og fortsætter. Marianne tager imod tilmeldingerne.

·          Betalingen sker ved indgangen enten kontant eller mobilpay til Marianne.

·          Rena og Marianne fastholder kontobevægelser og samarbejder med Ole/beboerforeningen.

·          Sogneforeningen sørger fortsat for sodavand/øl/vin.

·          Lejen udgør 10.- per person.

Salen:

·          Et hold på ca. 4 sætter borde/stole op kl. 16. Rena koordinerer, tilkalder hjælp.

·          Bordugene må sættes på loftet i en kasse.

·          Borddugene vaskes af Rena (indtil videre)

·          Der laves (på opfordring) et ”Familiebord”, så unge familier kan sidde sammen, hvis de ønsker det. (evt. nævne ved tilmelding)

·          Der sættes ekstra borde op, for at sikre, at alle har mulighed for at sætte sig i smågrupper, selvom de evt. kommer til sidst.

·          Der bliver ryddet op kl. 20.30 (eller efter aftale)

I køkkenet:

·          Marianne organiserer sit ”personale” og er Chefen i køkkenet!

·          Team-Fællesspisning (TF) hjælper med 2 personer ved opvaskebaljen efter spisningen.

·          Det viser sig at være en fordel at lave en buffet, frem for enkelte retter, ikke mindst for børnefamilierne.

·          Vi holder fast ved, at man tager sit eget service mm. med. Det er ønskværdigt, at man tager det brugte service, evt. i en plasticpose, med sig hjem og vasker op der, så man ikke står i vejen for ”det arbejdende folk” i køkkenet efter spisningen. Tak!

Spisningen:

·          Der bydes velkommen og madden omtales kort.

·          Vi starter med en sang eller to. Det er dejligt med accompagnement (Hedjen?). Jens Bjørn har evt. nogle forslag. Marianne har Knud Frøslevs sange. Det var evt. muligt at søge penge til at anskaffe – i fællesskab med forsamlingshuset – de nye højskolebøger?

Informationer:

·          Informationerne om fællesspisning som Sognehusker fungerer godt. Tak Torben!

·          Men, så er der lige det med, at man skal have egne tallerkener med. Måske kunne det stå med rødt i sognehuskeren. (Diskussion om at låne fra forsamlingshuset, paptallerkener mm. iblandt TF)

·          Det er en god ide at meddele menuen sammen med Sognehuskeren, bl.a. så folk ved, hvilke tallerkener de skal pakke i kurven.

·          Vi må finde ud af, hvordan vi kan bruge forsamlingshusets hjemmesider. Der er nogle uklarheder, som Marianne vil afklare.

Kontakt til Forsamlingshuset:

·          Marianne er foreløbigt vores kontakt. Hun aftaler og afregner med Vicky.

·          Marianne er vores nøgle-bærer.

·          Det er nærliggende, at vi kommer på forsamlingshusets hjemmeside. Vi må undersøge sagen.

Team Fællesspisnings (TF) opgaver:

·          På nuværende tidspunkt er vi 11-12 medlemmer.

·          Alle medlemmer har en medlemsliste (vedhæftet referatet), så de kan tage kontakt til hinanden.

·          Rena prøver at have overblikket. Hun sørger for, at der er nok til at sætte borde/stole op kl. 16. (og evt. feje sne)

·          TF deltager, hvis muligt, til fællesspisning og opgaverne fordeles på stedet, da det for det meste drejer sig om praktiske opgaver efter spisningen.

·          Opgaverne står på en liste, så det er muligt at orientere sig på stedet.

·          Typiske opgaver er: opvaskehjælper, lægge bordduge og pynten væk, sætte borde/stole tilbage, feje/vaske gulve, gøre toiletter rene, feje sne, - har jeg glemt noget?

·          Da Spillecaféen officielt først slutter kl. 21, kan Rena ikke deltage i oprydningen og ville være meget glad for en hjælpende hånd med borde/stole efter. Men lad os nu se, hvor mange spilleglade, der finder vejen til vores Spillecafé…

PS:

·          Vi har aftalt, at vi vil donere lidt rengøringsmiddel og redskaber til forsamlingshuset

Med venlige hilsener

Rena

Adresse

Kølstrup Forsamlinghus
Kertinge Bygade 83
DK-5300 Kerteminde

Nyeste kommentarer

27.03 | 16:10

Fint vi lejer let telt den 5 juni Venlig hilsen Bendix

15.03 | 07:49

Kære Alle i Kølstrup. Her fra Ulriksholmvej 9 skal lyde et rigtig god forår ti...

23.11 | 16:25

Hej Kirsten Ja, men skriv på: http://www.123hjemmeside.dk/tl9/53259432 s...

20.11 | 08:51

Hej Jeg har tidligere modtaget jeres blad, men gør det ikke mere. Er...